18 Mart 1915
Bu ülkenin onur günlerinden
biridir.
Boğazın girişinde,
neredeyse
7 düvel denen
bir orduyu durduranlar,
ne yazık ki,
yaklaşık 3 gündür
bir yangını söndüremediler.
Çanakkale yandı,
Ankara baktı.
Hani en üstten yorumla,
tıpkı Hatay için
dedikleri gibi,
sırf AKP ye oy vermedikleri
için,
Çanakkale de yetim kaldı.
Türkiye,
inanılmaz yıllar yaşıyor.
İnsanlar acılarıyla
bilerek, isteyerek
başbaşa bırakılıyor.
Sırf,
iğrenç,
rezil ve pislik bir kin
uğruna.
Ve nedense o kin
sayesinde iktidar olanlar
tarafından.
Çanakkale!
Bu ülkenin en önemli
giriş kapısı.
En büyük boğazı…
Ve en turistik
kentlerinden biri.
Ya içindekiler.
Yaşayanlar.
Belki de en aydın,
en hoşgörülü,
en sevecen,
en dürüst insanları ülkenin.
Çanakkale yanarken,
Ankara’dan
sadece oturup,
seyredenler,
biraz olsun,
utanın.
Bir kez daha,
18 kartlarda gelip de
nutuk atmayın
Çanakkale’de.
Adama sorarlar,
neredeydin,
Çanakkale yanarken?

